De beste tips voor thuiswerken

Het zijn gekke tijden; wie had kunnen bedenken dat we zoiets zouden meemaken? Door het coronavirus worden veel mensen gedwongen om thuis te blijven. Voor de meesten van ons betekent dit ook thuiswerken. Dit kan heel moeilijk zijn, je bent waarschijnlijk minder productief en je kunt er stapelgek van worden. Maar voorlopig moeten we er het beste van maken en om je hierbij te helpen, volgen hier enkele tips over hoe je het beste thuis kunt werken.

 

Tip #1 Zorg dat de technologie in orde is

Het eerste wat je moet doen als je vanuit huis gaat werken, is ervoor zorgen dat je alle apparatuur in huis hebt. Neem je werk laptop mee naar huis en vergeet je toetsenbord en oplader niet. Als je geen werk laptop hebt, zorg dan dat je de wachtwoorden hebt die je nodig hebt om in te loggen op de programma's op je eigen laptop.

 

Tip #2 Maak afspraken

Maak ​​duidelijke afspraken met je team over de deadlines, taakverdeling en calls. Welk platform ga je bijvoorbeeld gebruiken voor deze calls? Skype, Zoom of Google Hangouts? Zorg ervoor dat je hierover een overeenstemming hebt en controleer of alles werkt.

 

Tip #3 Creëer de perfecte werkruimte

Zodra je vanuit huis gaat werken heb je een rustige plek nodig waar je je werk kunt doen. Begin met het zoeken naar die perfecte plek. Als je het eenmaal hebt gevonden, is het belangrijk dat je je bureau opruimt en ervoor zorgt dat je zo min mogelijk wordt afgeleid. Zorg er ook voor dat je daadwerkelijk achter een bureau zit. Werk bijvoorbeeld nooit vanuit je bed, het is misschien comfortabel, maar de kans dat je in slaap valt is groot.

 

Tip #4 Maak nog meer afspraken

Je hebt al afspraken gemaakt met je team, maar nog belangrijker zijn de afspraken die je met je gezin maakt. Het zal waarschijnlijk druk zijn in huis, als je partner en kinderen ook thuis moeten werken of online les hebben. Stel een aantal regels op zodat ze weten dat ze je tijdens je werktijd niet kunnen storen.

 

Tip #5 Vind een routine

Je werkt nu in een andere omgeving, maar het werk moet wel af. Hoe eerder je een routine vindt, hoe eerder je productief kunt zijn. Wat kan helpen om een ​​routine te vinden, is het maken van een planning, de wekker elke ochtend op hetzelfde moment zetten en de dag te beginnen met een teamvergadering.

 

Happy tip #6 Dress to impress

Ik weet het, het is verleidelijk om de hele dag in je pyjama te blijven, want het is heerlijk comfortabel. Maar zodra jij je pyjama aan hebt, denken je hersenen dat het bedtijd is. Je zult productiever zijn als je draagt wat je normaal naar je werk ook zou dragen. Nu worden je hersenen in de werkmodus gezet in plaats van de slaapmodus. Nog een pluspunt van het dragen van gewone kleding: je zult je minder schamen als je baas je onverwachts Skypet en je draagt ​​een nette blouse in plaats van een oude pyjama.

 

Tip #7 Houd huisdieren uit de werkkamer

In dit geval zegt een foto meer dan duizend woorden.

 

Tip #8 Plan alvast vooruit

Op dit moment heb je waarschijnlijk meer tijd dan normaal. Dit is misschien het perfecte moment om terug te kijken op de vorige maanden en om alvast vooruit te plannen. Maak nieuwe strategieën en bedrijfsplannen of maak nieuwe visitekaartjes.