Nieuws

PERSBERICHT

Utrecht, 14 september 2017

Online printer Happyprinting, met focus op persoonlijke service, ontzorgen en innovatie, gelanceerd

Happyprinting is een nieuw drukwerk- en printplatform voor zakelijke gebruikers. Happyprinting onderscheidt zich door persoonlijke service, ontzorgen en innovatie. “Het is onze missie dat iedereen happy van ons wordt: klanten, leveranciers, koeriers en wij zelf. We print, you smile.”

Happyprinting is opgericht door Sven Rusticus, voormalig COO van Drukwerkdeal en oprichter van Icemedia, samen met Jean-Pierre Meijer, voormalig Global IT Director bij Dow Chemicals. Nicky Drijvers, voormalig Drukwerkdeal, is aangetrokken als Commercieel Manager.

 

Onze droom

“Het is onze droom om een internationaal drukwerk- en printplatform te bouwen dat zich onderscheidt op het gebied van service en innovatie”. Drukwerk is een emotioneel en complex product, dat veel aandacht nodig heeft. Happyprinting biedt daarom maatwerk en persoonlijk contact met haar medewerkers. Klanten krijgen vaste contactpersonen met de laatste kennis van wat er zich afspeelt in drukwerk, print en signing. “We gaan bij onze klanten langs om elkaar goed en persoonlijk te leren kennen”. Daarnaast biedt Happyprinting een intuïtieve, frisse en mobiel-vriendelijke website waar je in weinig clicks al je drukwerk en print kunt bestellen.

 

Branded Packaging

Hoge persoonlijke service als onderscheidend element. Bij Happyprinting kun je altijd contact opnemen voor de meest ingewikkelde vragen. “We regelen het voor je. Wij drukken alles, van visitekaartjes tot vlaggen, van tickets tot trampoline. We heten niet voor niets Happyprinting en gaan door totdat jij helemaal tevreden bent”, aldus Rusticus.

Een voorbeeld van Happyprinting’s innovatie is Branded Packaging. Bedrijven die regelmatig drukwerk bestellen voor derden, zoals franchiseorganisaties, reclamebureaus, copyshops, printmanagementbureaus en resellers biedt Happyprinting de mogelijkheid om de verpakkingen te voorzien van hun eigen merkuiting. Happyprinting geeft zo een merkbeleving van haar klanten aan hun klanten. “We zijn het enige platform die deze innovatie aanbiedt”, aldus Drijvers. 

Een andere innovatie is de Happyprinting BrandPortal, een portal waarmee het zeer eenvoudig is om de opmaak van drukwerk en sign via slimme editors te automatiseren, huisstijlen te waarborgen en daarmee de merkidentiteit te versterken. Producten die vaak worden besteld worden opgeslagen en gekoppeld aan een basisopmaak in de BrandPortal.

 

Duurzaam en lokaal

Happyprinting streeft er naar om het grootste printplatform te zijn zonder enige drukpers. “Wij gaan geen machines aanschaffen, er zijn er immers voldoende in de wereld. Onze focus ligt op onze service, ons technische platform en uiteraard scherpe prijzen. Met dit platform zijn we in staat om innovatieve diensten te bieden en efficiënt het aanbod van de drukkers en printers in de markten waar we actief zijn, te koppelen aan de vraag van onze klanten.”  

Happyprinting produceert dicht bij de klant, waardoor transportkosten laag en levertijden kort zijn. “Wij creëren hiermee een breed netwerk van drukkerijen en kunnen zo onze klanten lokaal bedienen. Wij werken samen met gecertificeerde partners in lokale markten en streven ernaar om het meest duurzame drukwerkplatform te zijn.” aldus Meijer.

 

Internationale rollout

Happyprinting heeft investeerders aangetrokken die geloven in de missie en internationale kansen. Eén van de voorwaarden van de investeerders was dat de domeinnamen van de grootste economieën in het bezit zouden zijn van de onderneming. “Dat is ons gelukt. We hebben meer dan twintig domeinnamen kunnen aankopen waaronder die van de Verenigde Staten, China, India en Brazilië. In het huidige tijdperk is dit cruciaal”, aldus Rusticus.

Het technische platform wordt geleid door Meijer. Happyprinting maakt gebruik van cloud technologieën, saas-services en zogenaamde cookbooks voor de rollout in een land, zowel voor het platform als ook de business processen. “We zijn hierdoor zeer schaalbaar en kunnen snel uitrollen in meerdere landen tegelijkertijd”, aldus Meijer. De eerste contacten met buitenlandse partners in de Verenigde Staten en het Zuid-Oost Azië zijn al gelegd. “We hebben eerst het platform in onze thuismarkt neergezet en gaan nu opschalen”, aldus Meijer.

 

De drukwerkmarkt

De online drukwerkmarkt groeit en is continu in beweging. De totale markt wordt geschat op $898 miljard (bron: Statistica) en is daarmee groter dan de muziekindustrie. De sector kenmerkt zich door overcapaciteit. Bovendien zijn er nog vele kansen voor automatisering en proces-stroomlijning via internet. Happyprinting speelt hierop in door een innovatief platform te ontwikkelen dat snel en eenvoudig internationaal uitgerold kan worden.

 

De website van Happyprinting is te zien op: www.happyprinting.nl

 

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie:          

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Sven Rusticus, CEO Happyprinting:

sven@happyprinting.nl

020 - 8943210

06 - 21864325

www.happyprinting.nl

Nijverheidsweg 16

3534 AM Utrecht